Stickprat och inköp

Nu börjar Elisias tröja bli klar - bara en ärm kvar + lite fix och trix runt halsen + att allt ska sys ihop...kanske inte var så lite kvar som jag trodde...Målet är iallafall att den ska vara klar tills fredag om två veckor för då har jag garanterat fått de nya varorna jag beställt. Tänkte sätta igång med Maddes tröja då och eftersom att jag har en regel att jag bara får hålla på med tre saker samtidigt så måste E:s tröja vara klar då. Satt och funderade på andra saker jag har tänkt att göra och det blev en radda:

# Maddes tröja
# Mössa och halsduk till mej, kan det få räknas som en grej?
# Plädar till vardagsrummet
# Tröja till mej (har redan skaffat mönstret)
# Väst till mej (har även mönster till denna)
# Tröja till E
# En filt till E
# Överkast till mej och Robban

Jag har helt övertygad om att denna lista kommer att bli längre. Gjorde även en bra upptäckt idag. Inne på HM så kände jag på en halsduk i akryl, och provade den - den stacks inte!! Så till västen och tröjan till mej behöver nödvändigtvis inte vara i 100% bomull, vilket gör att jag får fler garner att välja mellan :-) Kanske t.o.m kan sticka mej en egen pippitröja, tycker nämligen att modellen i akryl är snäppet snyggare än den i 100% bomull.

Uppdaterad lista:

# Maddes tröja
# Mössa och halsduk till mej, kan det få räknas som en grej?
# Plädar till vardagsrummet
# Tröja till mej (har redan skaffat mönstret)
# Väst till mej (har även mönster till denna)
# Tröja till E
# En filt till E
# Överkast till mej och Robban
# Pippitröja till mej

Var ju som sagt inne på HM och därifrån går iallafall jag sälla tomhänt, fast deras barnsortiment tycker jag är under all kritik. Iallafall på flick. Hello Kitty och puffärmar är väl ungefär det som finns.



Fick med mej detta + två pyjamaser till E och två par vantar till mej. Själv är jag inget fan av fuskpolo men en viss person tycker att det är såååå brrrrrrrraaaaaaaaa, så bra att en viss person gick och köpte den fulaste som fans. Den är så ful att jag har stora planer på att slänga skiten. Därför har jag nu köpt en fin fuskpolo (insåg att jag inte skulle ha tid att sticka en själv). Att jag inte tycker de är bra är för att de bli för varma, framförallt på ett barn som redan är väldigt varm av sej.



Gårdagens inköp från Kavat. Bra skor men tyvärr har de bara "puttinutt" inneskor, tog de som var minst puttinuttiga. E är nöjd oavsett änsålänge tack och lov. Vinterskor fick bli ett par grabbiga, röda eller rosa vinterstövlar är inget jag köper om jag absolut inte måste.

Tänkte börja sticka på en möss till mej nu, känns som att det är dags för det.

Ordbajs.

Kommentarer
Postat av: Madde

Du får väl hoppas att Elisia inte vill ha Hello Kitty sen när hon blir större

2009-10-10 @ 09:57:12
URL: http://kvistbro.spaces.live.com
Postat av: fia

Jag vill oxå ha en pippitröja.

2009-10-10 @ 19:48:29
Postat av: Ann-Sofie

Fina skor du köpt=) Å vad jag önskar att jag slapp köpa dessa rosa och gulliga kläder... Jag köper tuffa jeans men min dotter vägrar sätta på sig dem. Fint ska det vara annars är det krig var morgon;) Måtte det gå över nån gång...

Ha det gott!

2009-10-11 @ 21:55:16
URL: http://pz2-pz2.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0