Sannamarken

Då var dagen nästan slut, måste säga att jag har hunnit med en hel del. Först jobbat, en lång dag med mina mått mätt. Sen åkt hela vägen till Fjugeta för ett litet blixtbesök på Sannamarken, klanten jag hade ju självklart inte tagit ut några pengar, men som tur var har jag en mamma som hade lite över att låna mej. Med mej hem fick jag en massa bröd och fem par strumpor, varav det ena paret har redan hamnat på mina fötter. Ett par rosa med prickar och grisar.Vid 23-årsålder har jag fortfarande inte förstått vitsen med tråkiga enfärgade strumpor.

Efter det så bar det iväg till syster Madde som bor där ute på landet. Där hade E hur kul som helst. Snurrade som en dåre i sängen, lekte i klädkammaren (som jag är sjukt avundsjukk på) och åt som en häst. När vi skulle åka därifrån så ville hon absolut inte ta på sej kläder, likadant är det när jag hämtar henne på förskolan...Varför är det inte sommar året runt? Då behövs inga tjocka kläder.

Ordbajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0