Tre anledningar till min frånvaro

Då ska jag återigen berätta om mitt underbara liv, det var ett tag sen sist och det finns tre anledningar till det. Den första och största (försöker jag intala mej själv) är c-uppsatsen, den är äntligen klar!! Eller inte riktigt, det är lite finlir kvar innan vi ska mejla in den för provventilering sen kommer vi väl att få ändra femtielva saker och en hel del mer. Men just nu väljer jag att bortse från det och bara njuta resten av kvällen :-)

Den andra anledningen till det långa uppehållet från denna blogg heter dockfilt. Jag har hållit på med att virka en dockfilt ett tag nu och nu ihelgen tog jag tag i projektet på allvar och klar blev den. Tyvärr har jag ingen bild att bjuda på förtillfället (men det kommer för nöjd är jag), dels för att jag är lat och dels för att Elisia tyckte att hon skulle ha filten ikväll när hon skulle sova. Så när hon låg i insomningfasen så hade hon den över sej :-) sen snurra hon runt så mycket så när hon väl somna låg den bredvid. Nu ska jag ta tag i tunikan till mej själv, och sen Maddes tröja, efter det vet jag inte vilket av alla projekt jag har tänkt att göra det blir. Det finns ju så många saker jag vill göra.

Den tredje anledningen till att jag inte suttit framför dator heter: Flickan under gatan, skriven av Roslund & Hellström har jag för mej (boken är i rummet bredvid och jag orkar inte hämta den). Ritkigt bra bok som delvis bygger på verkliga händelser även om själva storyn är påhittat. I efterorden står det: Det som låter osannolikt har hänt i verkligeheten och det som låter sannolikt har inte hänt. Boken skriver bland annat om 43 gatubarn från Bukarest, Rumänien som blir dumpade tidigt morgon en kall vinter i Stockholm. Detta trodde jag aldrig kunde vara sant, men det var det tydligen. Måste googla på händelsen.

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0