Idag ska jag bli vuxen





Jag ska lära mej att dricka kaffe. Det är mjölk i kaffet det är därför det ser så chokladbrunt ut. Anledningen till detta är att jag tycker många är så pigga och orkar så fruktansvärt mycket, men inte jag. Kaffe ska man ju bli pigg av sägs det så nu jävlar.

Jag har hittills smakat ca 7-8 mindre klunkar och dessvärre kan jag inte säga: Åhh vad gott!! snarare tvärtom. Men skam den som ger sej. Kaffet ska ner i min mage och pigga upp min trötta kropp och hjärna. Så att jag orkar fixa fler ordbajsinlägg här :-) Måste dock skynda mej för det börjar kallna lite och jag har en känsla av att då smakar kaffet ännu värre...

En annan sak som går och besvärar mej är min tandvärk! Ivanliga fall skulle jag bara ha ringt till tandläkaren och bett om en akuttid, men nu är det så bra att folktandvården i Örebro har startat med någon typ av tandförsäkring, det heter inte så men det är vad det är, och den tänkte jag införskaffa. Problemet är bara att min tandläkare är sjuk och kan därför inte trolla ihop ett papper som jag ska skriva på. Förhoppningsvis kommer han att kunna göra det nästa vecka.

Så fort jag har skrivit på kommer jag att säga till om en akuttid, för då kostar det inte mej något. Förutom de 60.- i månader som försäkringen kostar vill säga - och då kan jag gå dit hur ofta jag vill!! Det är bra för jag tycker det är kul att gå till tandläkaren.

Det känns även som om tandvärken håller på att sprida sej, jag har ont i nederkäken på högersida i visdomstanden och nu känns det som att det börjar göra ont i vänster sida också. Förhoppningsvis försöker den vänstra tanden bara att känna lite sympati med den högra. Det får bli många alvedon ihelgen.

Tog en klunk till av kaffet och det känns som att det är en projekt dömt att misslyckas...

Ordbajs.

Kommentarer
Postat av: Madde

Det bättre att knarka uppåttjack istället, kaffe blir man bara beroende av.

2009-11-06 @ 17:38:15
URL: http://kvistbro.spaces.live.com
Postat av: Ann-Sofie

Jag kommer aldrig att bli vuxen! Kaffe är och förblir äckligt...det är liksom inte värt att lära sig dricka det. Ta en druvsocker istället;)

2009-11-07 @ 09:03:18
URL: http://pz2-pz2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0