Även fläcken har sina solar

Ja så sa Henke igår när vi var där och grillade. Av nån anledning så blir alltid han eller Robban hackkycklingar, när Henke gjorde denna underbara felsägning så blev han ännu mera kyckling, fast med kärlek :-)

Men inatt var Elisia en liten fläck. Hon var vaken mellan 1 och 3, gissar på att jag somnade vid halv fyra eller nåt, helt slut. halv 8 vaknar hon, somnar visserligen om i stora sängen i en timme men tyvärr låg jag vaken. Är riktigt trött - så trött att jag inte orkade träna idag...har varit riktigt slarvig med träningen denna vecka. Kommer att få gömma mej i burka i sommar.

Robban är också en liten fläck. Att planera är väl inte hans starka sida. Igår på dan säger han att vi kanske ska försöka fixa barnvakt till ikväll för festen är flyttad. Öhh, va? Han har sagt ett par gånger att festen är flyttad, jag har hela tiden trott att det gällt valborgsfesten som var flyttad till första maj (folk jobbade). Igår säger han att nej nu ikväll ska vi bara grilla men imorgon (ikväll alltså) är själva festen. Jag blev sur.

Dels för att han inte kan tala i klarspråk, dels för att han har lovat att åka bort med Elisia imorgon så att jag ska få tid till att skriva mitt arbete som ska lämnas in på måndag. Är han bakis så blir det ju inte ritkigt så. Han hade tänkt att åka bort nån timme på eftermiddagen, hur man nu kan tro att nån blir klar med ett icke påbörjat arbete på en timme.

Idag kläcker han då ur sej att:
 - Ja men om nu arbetet ä så jävla viktigt varför har du inte gjort det tidigare?
 - När skulle jag ha hunnit med det? Du tar ju aldrig med Elisia nånstans, hur ska jag kunna skriva ett arbete med er två hemma?
 - Men du kan ju skriva idag! Så kan vi åka iväg sen ikväll (när han sa detta såg han ut som om han hade vunnit en stor lottovinst).

Idag är det kalas för Anton, så det hinns inte riktigt med, svarade jag. Då tyckte han att jag skulle strunta i att gratta Anton, det märks verkligen att han är uppvuxen i en familj där man inte bryr sej om varandra till 100%. Känns bara så jävla surt att det är jag som får ta den skiten. Själv tycker jag det är självklart och väldigt enkelt att bry som om sina nära och kära, han tycker uppenbarligen inte det.

Det finns tyvärr människor som har barn som inte ska ha barn - hans föräldrar är ett lysande exempel på hur man kan förstöra vissa delar av barns känslor för livet.

Madde: Kom när du känner för det!

//Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0