Tvättmaskinen

Min kära syster (en av dem) har börjat skriva om de bästa uppfinningarna enligt henne, här finns hon http://kvistbro.spaces.live.com/ hon har dock bara kommit på två stycken, diskmaskinen och fjärrkontrollen. Fjärrkontrollen är bra, diskmaskin är säkert också bra. Själv har jag tyvärr ingen, men vill väldigt gärna ha en.

Den allra bästa uppfinningen enligt mej är tvättmaskinen! Tänk vad mycket tid vi sparar är, och händer! Tiden innan tvättmaskinen fanns och folk handtvättade måste de ju ha haft hur torra händer som helst, och för att inte tala om halvskitiga kläder! I Madicken och Emil i Lönneberga så tvättar de ju i en å/sjö? det kan väl kanppats bli rent? Här används tvättmaskinen flitigt.

Har tvätt att hänga nu *suck* nästa setg borde väl bli en robot som hänger tvätten åt en?

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag var inne på tvättmaskinen ett tag, men kom på att jag ska hålla mig till onödiga uppfinningar, som diskmaskin och fjärrkontroll kan man leva ett drägligt liv utan. Det kan man däremot inte utan tvättmaskinen.

2009-03-18 @ 14:10:50
URL: http://kvistbro.spaces.live.com
Postat av: fia

Håller med att tvättmaskinen är väldgt bra, vet inte vad jag skulle göra utan den. Dock är nog kylen och frysen ännu bättre, jag gillar spisen också. Puss Fia

2009-03-20 @ 21:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0