Sara Kadefors - Fågelbovägen 32

Har nu läst färdigt boken inför morgondagens seminarium, lyckligtvis har vi ingen text att skriva. Känns skönt. Men för den som vill veta:

Det är en bok som jag rekommenderar varmt. Först när jag läste baksidan trodde jag att det skulle vara en klassisk chicklitt (stavning?) bok men den visade sej innehålla mycket mer. Det mest skrämmande var att jag i visa delar kände igen mej själv. Måste säga åt Robban att säga till mej innan jag blir galen. Boken handlar om en vanlig medelklass familj, mamman är läkare och tar hand om en papperslös kvinna från Moldavien som sen börjar arbeta hos dem. Läkarmamman tar på sej för mycket jobb samtidigt som hon håller en fasad utåt om att allt är perfekt. Men som allt annat så brakar det, det blir otrohet, depressioner, svartsjuka m.m. Läsvärd!

Här kan du läsa baksidetexten om du känner för det www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185625191

Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0