Eftermiddagen

Nu har jag pluggat i massor, läser en riktigt hemsk bok. Den är skriven av Primo Levi och heter Är detta en människa? Om jag inte minns fel. Den handlar iallafall om det året han levde i Auschwitz. Visst har jag försått tidigare att judarna (och de andra) hade en rent helvete, men nu fick jag det verkligen beskrivet för mej. Inte bara att de fick arbeta som slavar, typ ingen mat, blev misshandlade, riskerade att när som helst bli dödad så hade de även en kamp mellan sej. Lade de ifrån sej sina tillhörigheter (kläder, matskål, sked +lite småsaker, dock inget de hade utanför lägret) så var det borta, någon annan hade tagit det. En massa hemskheter. Men han överlevde iallafall - en av få.

Något som är betydligt roligare är att jag har varit och tränat idag! Kul och skönt, det är över en vecka sen sist. Har ju som sagt flyttat och varit magsjuk. Idag var det Step Kombi, dvs först uppvärming, sen ca 20-25 min step-up och resten av timmen styrketräning och stretch. Har varit på det passet några gånger och jag blir alltid lika irriterad när det är dags för triceps. Instruktören kör alltid den muskeln med hjälp av stepupbrädan och kroppstyngden - jag vill göra med hantel, det gjorde jag idag iallafall och det är fan så mycket jobbigare.

Nu ska jag försöka läsa lite mer i den hemska, men tyvärr sanna boken. Inte mycket kvar så jag borde hinna med resten. Hoppas på det iallafall.

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Katja

Hej hej..

Kikar in i bloggen din.. den är fin :)

2009-03-10 @ 13:58:33
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0