Räkningspengar in på fel konto...

Madde: Det finns roligare saker att göra när man är barnfri än att blogga :-) dessutom så hade jag räknar med ett blogginlägg från dej igår. Jag vill ju veta hur du har upplevt en dag med ett litet barn. Tänk 2012 när vi går med två barn var!

Jag höll på att dö nyss! Inte så att jag höll på att bli påkörd eller liknande. Jag råkade flytta över 7000.- som jag ska betala räkningar för till fel konto!! Råkade flytta dem till ett konto som jag inte kan flytta dem från!! När jag var liten så jag (och mina syskon) ett bankkonto (låter som om det var värsta lyxen...) som man var tvungen att ha en bankbok till. Den bankboken behövs när man ska ta ut pengar från kontot. Man måste med andra ord gå till banken för att göra det.
Dessvärre kan man numera sätta in pengar på det kontot via internet.

Bankbokskontot och kontot jag använder för att betala räkningar ifrån (gamla miljonkontot om jag inte minns fel) har samma namn. De heter båda sparkapitalkonto. Självklart lyckades jag flytta över mina räkningspengar till fel konto. Det var bara att ta på sej skorna och gå ner till bankkontoret. Då var jag väldigt glad över att jag bor i Tybble och har ett litet lokalt kontor runt knuten. Nu är bankbokskontot avslutat och räkningspengarna sitter på räkningskontot. Så ska det inte kunna bli fel igen.

Igår satt vi och kollade lite resor, och det lutar åt att vi åker till Rodhos (stavas hur?) på söndag och blir borta i två veckor. Hoppas hoppas! Det skulle vara så skönt.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Oj så fel det kan bli. Vilken tur att det löste sig! Själv har jag råkat betala en räkning till fel bolag en gång, blev lite krångel, men pengarna kom tillbaka ändå.



Å Rhodos är underbart! Varit där två ggr, och jag rekomenderar det verkligen.

2009-06-22 @ 16:12:00
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag jobbar på det där med att blogga, motivationen infinner sig inte riktigt.

2009-06-22 @ 21:22:21
URL: http://http

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0