Jag vill bara #¤%&/%¤#%&/%&/

Är inte riktigt på det bästa humöret, eller jo det är jag väl men igår vad jag ritkigt sur!!

Jag var ritkigt duktig på jobbet igår, trots att jag hade packat det jag skulle så tog jag en ny order när det var en halvtimme kvar istället för att slappa. Resultatet blev att jag inte var klar i tid. Inte för att jag tog en för stor order eller plockade för sakta, utan för att folk inte har skjutit av efter sej!! Skjuter av = fylla på plockplatsen när man tar den sista varan. Två gånger hände det.

Den första gången så hade personen iallafall tagit bort den tomma pallen, grejen är att då lurar man sej och tror att personen har skjutit av också. Andra gången var klockan 22.55 (slutar 23.00) och den personen hade inte ens brytt sej om att ta bort pallen, trots att pallplatsen var mindre än två meter därifrån. Jag var inte glad!

Sen blir jag ritkigt förbannad på alla snorungar som kör som dårar ute på Aspholmen (industriområde i Örebro). När jag cyklar hem från jobbet så cyklar jag över där och det finns ingen cykelväg därför cyklar jag i vägkanten. Grejen är att dessa snorungar som kör i 190 (minst) hur lätt som helst kan få sladd och då köra in i mej. Jag som cyklist är chanslös!

Nu såg jag bilen i god tid och misstänkte att de skulle köra in på den vägen som jag cyklade på, vilket de också gjorde så jag cyklade typ utanför vägen. Grejen är den att när man svänger i de hastigheter som dessa snorungar gör så kan man omöjligt se om det är någon/något på vägen. En olycka händer väldigt lätt!!!

Det finns ju en andledning till att dessa snorungar måste ha bilen skriven på sina föräldrar för att annars blir försäkringen för dyr. En bekant till mej kollade upp vad det skulle kosta att försäkra en BMW från -99 skriven på en 20-årig kille boendes mitt i stan, över 40 000.- och jag förstår försäkringsbolagen.

Idag är jag sur för att jag inte har fått nån lön!! Har visserligen bara jobbat en dag i maj, men det ska jag väl för fan få betalt för? Misstänker att det kan bero på att jag inte hade nåt stämpelkort då och att de då glömt att skriva in det. Får ringa till dem.

Många människor behöver skärpa sej! Fast inte jag :-)

//Sina

Kommentarer
Postat av: Madde

Nä för du är så perfekt

2009-06-26 @ 10:21:16
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0