Uppdatering av livet

Schhh, jag går runt och smyger. Ikväll nattar Robban Elisia för första gången när jag är hemma (han har nattat henne förut men då har jag varit borta). Först blev hon skitförbannad och gick ut till mej så då pussades och kramades vi lite sen gick de och försökte igen. Hon blev skitförbannad igen och skrek nonstop i dryga minuten (tiden är uppskattad) men nu är det tyst och har varit så i ett par minuter. Men jag smyger för jag är rädd för att om hon hör mej så kanske hon skriker igen. Hoppas det går bra och att hon somnar bara, vore så skönt med lite avlastning på den fronten. I övrigt är hon hur underbar som helst, men hon kan ta timmar på sej att somna *suck*


En helt underbar dotter som tycker om son mobil, idag satt hon tydligen och pratade och skrattade i den i en halvtimme.

Stickningen går framåt. har väl stickat 1 dm skulle jag gissa på. Änsålänge är det dock bara träning, jag tänkte träna lite till ikväll, måste bli bättre på att få maskorna jämna. Jag har kommit fram till att om jag sitter i sängen lr med fötterna upp på bordet så blir det lite ojämt. Sitter jag rakt i ryggen så blir det bättre. Hoppas på att dra igång med halsduken (det ska tydligen vara lätt att börja med) imorgon. Om min energi räcker vill säga - börjar jobbar 6 imorgon bitti, och det ser jag inte fram emot. Hoppas verkligen vi får sluta lite tidigare.


Min fina stickning :-)


Reashoppade på HM för ett litet tag sen och bland annat detta kommer att få stanna kvar hemma. Den lila/vinröda toppen kommer bli riktigt snygg med linne eller långärmat under och kavajen är jag hur nöjd som helst med. Ett ritkigt fynd! Sitter bra, är snygg och kostade bara 80.- kan med andra ord inte bli bättre. Köpte en scarf/halsduk till den också plus att den jag ska sticka också kommer att matcha (måste bara bli färdig med den).


Har köpt lite blöjor också (inte så ovanligt när det gäller mej). Det som är med på bilden får ni dubbal, dvs jag köpte två blöjor och fyra extra inlägg (Elisias hand var gratis, hon hade bara lite svårt med att låta blöjan ligga där). Dessa innerblöjor (dvs, ytterbyxa krävs) och inlägg är i bambu och det ska tydligen inte lukta så mycket och därför vara en trelig nattblöja om man har ett barn som kissar massor. Den är dock väldigt tunn så jag köpte två extra inlägg till varje blöja. Kommer att testa dem nattetid i helgen då de behövs tvättas först. Men jag testade en uppsättning idag på eftermiddagen, att det inte luktar så mycket kan jag hålla med om. När jag skulle ta av blöjan visade det sej att Elisia hade bajsat och varken jag eller Robban hade känt nåt på lukten.

I övrigt så rullar livet på som lagerarbetare, det är nu tre veckor kvar. Jag står där på min truck och kör fram och tillbaka genom gångarna från början till slut. Väldigt händelselöst...fast idag fick jag köra ut chips från varumottagningen lyckades då välta två pallar...Det enda roliga som händer där är att hålla koll på vem av Emma och Anders som plastar den andres truck flest gånger. Jag har sagt åt Anders att använda tejp också - det är svårare att få bort.

Efter att ha arbetat på lager så kan jag säga att köp aldrig godis som inte är förpackat en och en för man vet aldrig var de har varit, ex krokofanter. Om du köper dryck på burk så använd glas eller torka av ovansidan VÄLDIGT noga.

Änsålänge har Elisia inte somnat hon skrek nyss, men innan dess var det tyst länge så jag lever på hoppet. Nu skajag sticka lite :-)

//Stina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0