Ekonomishopping

En fattig student är precis vad jag är. Visserligen jobbar jag nu under sommaren, men med en månads förskjuten lön så har man inte mycket att leva på under sommaren. Det är ju inte så att jag svälter - jag har ju en sambo. Men själv shoppingen blir väl lite eftersatt (fast det är den jämt). Därför blir det lite ekonomishopping när jag unnar mej det.



Tygblöjor. Det är iofs inte så billiga att köpa in. Men med tanke på att det kommer att användas av mer än ett barn och sen förhoppningsvis säljas vidare så ränkar jag med att tjäna in inköpspriset. Den lila blöjan har jag haft ett tag, den får enbart vara med på bild för att inlägget som är till den vinröda och rosa passar bättre i den lila och tvärtom. Den lila är från Momy's Touch, helt ok men håller inte för alltför mycket kiss om man inte har lagt i extra inlägg. Den vinröda och den rosa är från Baby Kangas, sitter hur bra som helst, men orginalinlägget tycker jag inte var så mycket att hurra för. Jag kör med MT-inlägg eller ett gäng andra inlägg som jag har ligger på lager. De blå och den gröna är från Bum Genius och är alltid ett säkert kort. Håller t.o.m. när Elisia sover middag.



Böcker från pocketklubben. Pocketklubben är dock ingen ekonomishopping, det är billigare att beställa från adlibris, problemet är att jag glömmer gå ur klubben hela tiden...Om böckerna är bra eller inte återstår att se, jag har ett gäng som ska läsas före. I Grekland hann jag läsa ut två böcker och det trodde inte jag att jag skulle hinna. Tänkte skriva ett par rader om dem men det ena boken väckte så mycket tankar så jag måste samla ihop dem först. Boken som väckte tankar heter Vildsvinet och är skriven av Renzo någonting om jag inte minns fel. Den rekommenderas!



Solglasögon och smink. Smink brukar jag aldrig ha några problem med att hitta. Denna låda är från Vevay och det lilla jag har hunnit testa är jag supernöjd med. Solglasögon brukar jag däremot ha skitsvårt att hitta, men i Grekland är det tyvärr nödvändigt. Leta fick jag göra för att hitta dem. Det är ett par Dior-kopior, det fanns typ bara en massa kopior. Grejen vad att på alla glasögon så stod det märket hur stort som helst eller så var glasögonen skitstora. Skitstora glasögon kan funka på mej, men det har jag redan och stora märken vill jag inte ha oavsett om det är äkta eller kopia. Tillslut så hitta jag iallafall ett par där det endast står dior väldigt smått på ena glaset.



Nya sminkborstar behövde jag (så dessa är faktiskt inte onödiga utan en can't live without it grej!!). De borstar som jag har haft till ögonskuggor har antingen varit skitdåliga eller gått sönder (hmm, går de sönder är de kanske också dåliga?) så nu köpte jag (Robban) nya på planet. Förbeställde när vi åkte ner till Samos och fick dem på hemvägen. Smidigt och enkelt. Och det viktigaste - de är bra!!! Har visserligen inte använt dem så mycket men jag har inte ett klagomål. Ett plus är också det långa skaftet, jag hatar korta skaft, tycker inte att man ser vad man gör då.

Nu mina damer och herrar så var det slut på shopping för denna gång, jag var visserligen på IKEA idag och jag åkte inte därifårn tomhänt men jag har inte hunnit ta kort på allt än.

Igår var vi hos Mackan och Sandra och hälsade på. De bor numera i socitetskvarteret Adolfsberg och har även blivit föräldrar till en liten Ebba. Ebba föddes på min födelsedag och är lika söt som jag! Tänk att bebisar är så små, jag tycker att Elisia är jätteliten men helt plötsligt så var hon stor!

Som det ser ut nu så kommer kvällen att spenderas hos Henke och Simone, dvs vårat andra hem. Får se hur det går bara, jag har ju dragit nitlotten att vara hundvakt till mina föräldrars ouppfostrade hund och de har ju också hund, fast han är uppfostrad som en hund ska vara.

Hittills har iallafall hundvaktandet gått bra. Under bilfärden hit låg hon i bagaget (har en kombi) där hundar ska vara och nu ligger hon och vaktar dörren.

//Stina

Kommentarer
Postat av: Madde

Mamma vågade inte ringa o kolla hur det gick med hundvaktandet.

2009-07-13 @ 09:36:19
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0