Min syster bloggar!

Och jag hade ingen aning om det. Fan vad elakt att inte säga det, vill hon inte att vi andra ska få läsa eller? Jag trodde att de alla ville ha många läsare till sin blogg. Vi lever ju som sagt i aett narssisitsikt (stavs hur?) där alla vil synas och höras sen är det inte så noga (för en del iallafall) om vem som ser eller hör en.

Fick posten förut, alltid lika kul. Först fick jag ett paket med smink. Jag prenumerarade på tre nummer av Tara och fick därmed lite smink, nån länk jag klickade på någonstans gav mej det erbjudandet. Fast jag sa upp prenumerationen direkt. Idag kom iallafall sminket.



En ögonskugga, väldigt ljus, en concealer, ett läppglans och en liten rosa sminkväska. Läppglanset ser väldigt mörkt ut men när jag testade så var den väldigt nerural i färgen. Bild kommer någongång när jag har sminkat hela ansiktet. Blev lite glad också när sminkväskan var rosa, är inne i en rosa/lila period i mitt liv. Måste bero på att jag knappt hade något rosa när jag var lite, inte vad jag kommer ihåg iallafall. Så jag tar igen det nu. Elisia kommer inte ha de problemet :-).

Fick en annan surprice på posten också, ett brev från CSN som vill att jag ska börja betala tillbaka!! Tyckte det var lite konstigt eftersom att jag fortfarande pluggar. Var tvungen att ringa upp. Fick ingen riktig förklaring till varför jag fått återbetalningsbrev nu, men jag kunde iallafall ignorera det så länge jag pluggade. Kan tänka mej att jag fick det i.o.m att jag var mammaledig förra året och då inte tog några lån men tanten i telefon hade nån annan förklaring. Men men, bara jag inte behöver betala nu så är jag nöjd.

Var på ICA Maxi förut, alltid lika kul att lägga pengar på mat - eller inte. Hittade iallafall böcker på rea!! De kostade redan 29.- vilket är sjukt billigt och nu var det dessutom ta 3 betala för 2, självklart måste jag köpa!



Dessa tre blev det, när jag nu ska hinna läsa dom! Hinner aldrig läsa chic-litt numera *suck* bara blöjbyten och kurslitteratur i mitt liv numera.

Måste visa en till bild på Elisia i tygblöjor, en röd från Coolababy. Kanske skulle ha döpt bloggen till tygblojan? Fast å andra sidan så parkerar jag snett så gott som jämt också.



Tygblöjetjejen :-) och samma tjej fast med kläder som river ut nästan allt som finns i burkskåpet *grrrr* i nästa lägenhet ska det upp dörrspärrar på varje dörr!! Får plocka burkar hela tiden.



Jag har en sån otoligt underbar dotter att jag måste ha med henne på bild hela tiden ;-) Här har hon ätit själv, fast inte hela måltiden och inte med skeden. Jag har matat henne med en sked, hon har lekt med en annan sked + att hon har ätit med händerna. Senare på kvällen gjode vi lasagne till Robert och det åt hon av själv! Så fort högen man la framför henne för slut så skrek hon och ville ha mera. Ett litet matvark ibland, framförallt när det är välkryddat - garanterat Robets gener.

Har kommit fram till att när man har bilder med så är det mycket snyggar att ha centrerat. Men nu måste jag skriva till på texten som jag måste ha fixat till seminariet på måndag, vore så skönt att ha den klar idag. Hälften är ju som sagt redan klart i.o.m min lilla felläsning och därmed felskrivning. Har ca 50 minuter på mej att fixa resten innan det är dags att hämta Elisia från förskolan. Är så duktig att när jag hämtar henne så går vi (måste ju kompensera för bilkörningen på morgonen)

Kommentarer
Postat av: Madde

Exhäxorna är en mycket bra bok och bloggat har jag gjort länge, men har kanske inte marknadsfört bloggen så mycket.

2009-01-30 @ 18:48:37
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0