Värsta lördagen!

Fan för denna dag. Den började bra. Elisia vaknade vid kvart över sju och vi låg och drog oss till åtta. Gick upp och åt frukost, så långt allt bra. Sen var jag lite slö igår så det blev inte diskat (det blir som sagt inte gjort om jag inte gör det, lr om vi har bråkat), så det tänkte jag försöka hinna med innan vi åker och tränar. Elísia tycker inte om när jag diskar utan blir arg. Jag försöker ha henne både i matstolen och på golvet med diverse leksaker men hon är fortfarande arg. Jag tycker att hon är så stor att då får hon vara arg. Man hör ju skillnad på skriker och att det är defenitivt ilska. Efter typ två minuter kommer Robban och är skitsur för att hon skriker och han orkar minsann inte höra allt jävla skrik. Han har själv sagt att jag daltar för mycket med henne och det är därför som hon är mammig. 

Isommras när jag jobbade kom jag hem och hon låg och gallskrek i sängen - han såg på tv, den typen av gallskrik har jag aldrig hört när hon har vaknat så jag vet inte om hon hade legat och skrikit en stund. Då hade hon nyss sovit middag i våran säng, som hon kan rulla ur. Så när ska man låta dom skrika? När dom är förbannade för att man diskar eller när dom är nyvakna och ligger i en säng som de kan rulla ur? Jag röstar för det förstnämda. Här börjar iallafall surigheterna.


Sen åker vi och tränar som vanligt på lördagar och det går jättebra. Förra veckan hängde jag knappt med på passet men nu hängde jag med riktigt bra, kul! Sen har Robban och Henke tänkt att nästa veckan så kan vi ju stanna kvar och bada i koppen. Det låter hur bra som helst, men har de tänkt på var Elisia ska vara? Hon brukar vara rätt trött efter att ha varit i barnpassningen - går nog jättebra att bada då (ironisk där).


Sen kommer vi hem och jag matar Elisia, Robban ser på tv... Sen vill jag duscha och göra iordning mej för jag ska träffa Sofia och Ida på Marieberg och köpa present till Ida som fyller 6 år i veckan. Jag sa flera gånger när jag duschade: Robban kan du ta Elisia? Det gjorde han inte. Inte det lättaste att duscha när man hela tiden får kolla så Elisia inte käkar tvättmedel lr nåt (tvättmedlet står i badkaret när vi inte duschar). Inte heller kunde han resa på röven när jag skulle sminka mej så då fick jag ha henne vid benen också. Inte för att jag har något emot att ta hand om Elisia, men han kan väl också göra nåt?

Jag blev riktigt förbannad iallafall. Kastade lite saker och smällde i dörrar. Då helt pöltsligt var jag helt jävla dum i huvudet, självisk och allt möjligt. Jag hade förstört hans liv (genom att bli gravid och inte vilja göra en abort), hans liv var helt förstört och skulle så förbli, det är ju massor med ansvar och skit. Det är ju knappast så att jag har tvingat honom att vara kvar! Han var helt fri att försvinna ur mitt och det då bilvide barnet liv om han så ville. Men hans liv var ändå förstört för han skulle ju få betala underhåll och bla bla bla. Som om jag skulle ha velat ha hans pengar.

Jo, när jag frågade honom om han kunde ta henne när jag skulle göra iordning mej så fick jag till svar: Men vad är det du ska göra? Ta på dej en tröja och åk. Kul sambo man har? Jag skulle kunna gå klädd i trasor och lukta skit han skulle inte märka nåt. Klippte mej i torsdags och han sa inte ett ord om det, och då klippte ja gändå av närmare 2dm.

Tanken var att han och Elisia skulle vara hemma men inte fan vill jag lämna henne hos honom, och därmed tvinga på honom mer ansvar. Så hon fick följa med mej till Marieberg. Sen när vi kom hem så skulle vi till en av Robbans kusiner för han fyllde 40. Det är tydligen svårt att säga till om sånt. Så då fick man åka dit också, vill ju inte tivnga på Robban med barnansvar än nödvändigt. Tur att de släktingar är jättetrevliga.

Nu väl hemma efter det så var det ju knappast så att han hjälpte till att laga mat, äta den gick däremot hur bra som helst. Men tro det eller ej, men han diskade! Efter att jag hade börjat (att börja själv går inte). Elisia skrek till efter det att jag hade nattat henne och det visade sej att hon hade bajsat. Självklart böt jag blöja, vill ju inte tvinga på honom mer ansvar än nödvändigt. Av nån konstig anledning så tog han över. Tror det var så att han hade upptäckt att det var melodifestivalen och trodde att jag ville se det, hur man nu ska vilja se det efter att fått höra att jag förstört hans liv. När allt var klart i köket så satte han sej framför tvn (han skulle nog aldrig överleva en dag utan den) och melodifestivalen var på. När jag satte mej så slog jag på datorn, kände att jag behövde skriva av mej. Då blev han sur och säger: Men ska du inte se melodifestivalen? Jag svarade: Nej, det är inte jag som satt på den kanalen. Jag hade tänkt att se det men jag har inte riktigt på humör för det. Så nu sitter han och tittar på "Hogan knows best", det är den typen av program han ser. Hade nog aldrig hört talas om "the Hills" om det inte var för honom.

Blev ett lång inlägg. Är bara så jälva förbannad!!! Hur fan kan han säga att hans dotter har förstört hans liv? Om han nu tycker det och att jag är helt jälva dum i huvudet, varför är han då kvar? Han påstår även att jag glömde p-piller med flit, vilket jag inte gjorde. Men jag är sugen på ett barn till så det kanske jag skulle göra? Fast jag vill å andra sidan inte ha mer barn med honom. Som sagt ingen rolig dag, sitter och snorar och tårarna rinner, så blev det jämt nrä jag är arg. Hade tänkt att gå och lägga mej när jag skrivit klart det här, men nu gick Robban på toa och det verkar som om han ska gå å lägga sej, typiskt! Jag som hade tänkt att få vara ifrån honom lite.

Ha det bäst! Att han det bättre än mej är inte svårt.


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag lider med dig verkligen. Du är alltid välkommer hit om du behöver komma hemifrån. Kram Madde

2009-02-08 @ 10:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0