The rest of my day

Eftermiddagen har inte gått i städningens tecken, eller lite, jag har ju gått och plockat och tvättat men inte mer än så. Det märks direkt tyvärr. Igår torkade (skurade) jag bordet med svamp och det behövdes idag igen! Helt sjukt, ändå så har jag torkat med disktrasa efter det att vi har ätit, tror jag? Kanske har missat det, men nu är bordet rent iallafall.

Det var lite kul när vi kom hem, jag och Elisia alltså, Robban kom senare. Jag hade ställt alla köksstolar på matten i vardagsrummet så det skulle bli enklare att moppa under bordet och jag brydde mej inte om att ställa tillbaka dem innan jag hämtade Elisia. Direkt när hon såg att hennes röda stol stod i vardagsrummet slet hon tag i ena benet och började dra stolen mot köket, samtidigt som ha sa: Ehhhh!!!! Hon har koll den tjejen :-) Fast hon börjar bli mer och mer förtjust i att sitta på en riktig stol



Hur söt som helst! Som alltid. Jag har lärt mej att märka bilderna nu också, ser du det? Så nu ska ingen kunna sno mina bilder!! Fast det tror jag inte att någon har gjort men man vet aldrig. Just den här märkningen vet jag inte om den blev så bra men, men jag lär mej!

Sista seminariet på första delkursen imorgon! Ser både framemot det och inte. Det känns bra för då är kursen över sen, men vill inte dit för kursen är så tråkig + att vi ska kommentera ett annat arbete och sånt tycker jag är så svårt. Om de andra har skrivit ett jättebra arbete (vilket de gjort) vad ska man då säga?? Det känns som om man verkligen får leta efter något negativt att säga, tydligen ska man inte bara säga positiva saker då en text inte enbart kan vara bra (enligt en gammal seminarieledare). Men man får somsagt se det positiva i att kursen då äntligen kommer vara klar. Ska skriva ihop lite kritik om den imorgon, om jag hinner.

Köpte böcker till nästa delkurs också. Skönlitteratur som källa till bildning. Hela 11 böcker blev det, och bara pockets! Den dyraste tror jag kostade 39.- och två stycken kostade bara 19.- totalt 402.- har jag för mej. Hur ofta har man kunat köpa 11 böcker från litteraturlistan utan att bli rånad? Jag har aldrig varit med om det. Det är iofs första gången jag ska ha så många böcker men ändå blev det billigare än vad det brukar bli (om man nu skulle ha köpt alla böcker).

Kvällen har gått i snorets och hostans tecken tyvärr, alla verkar vara friska utom jag och jag heter inte Loranie utan jag är bara hostig och snorig.

Ska vara social med Robban nu, tror jag, måste smörja händerna först bara.

Lyckades få bilden i mitten!! Otroligt!

Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0