Tygblöjor

Har som sagt en snäll sambo, vid namn Robert, som tog hand om min lilla p-bot. Man kan ju då tänka sej att lilla Stina skulle vara duktig och spara dom pengarna, men nej, jag går och köper tygblöjor. Har hon inte redan så det räcker??, tänke du då. Mitt svar: Kanske det, men det vore skönt att slippa använda reservblöjorna, därför så köpte jag två pocketblöjor för de är så mycket smidigare. Köpte iallafall dessa två:

http://www.barnshop.se/product_info.php?cPath=51_56_61&products_id=394 denna blöja köpte jag i lila. Har inte hört så mycket om den heller och när man tittar på sidan så verkar det bara som om den går att ställa in i två storlekar, trots att det är en one-size. Känns som att risken är stor att barnet hamnar mellan storlekarna.

http://www.barnshop.se/product_info.php?products_id=316 denna blöja köpte jag i rosa. Hör hört en hel del som den här blöjan och bara positivt. Många tycker att den sitter bra, å andra sidan så är ju alla barn olika så det kanske inte jag tycker. Även denna blöja är en one-size och den går att ställa in i fyra olika storlekar, vilket borde minska risken att hamna mellan storlekarna. Inlägget ska tydligen vara en baddare på att suga upp kiss också och det behövs här!

Köpte en blöjsäck också, har testat lite hur det är bäst att förvara blöjor i väntan på tvätt och kommit fram till att PUL-påsar är det bästa sättet. Så det blev den här: http://www.barnshop.se/product_info.php?products_id=293 och nu var jag lie tråkig så den fick bli brun. Men brun är också fint.

Ha det bäst! Själv väntar jag med spänning på det nybeställda blöjpaketet :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0