Tygblöjor

Hade ju tänkt att bloggen skulle handla lite om tygblöjor då jag tycker de är superbra!

Detta står att läsa på http://www.imsevimse.se/

"Under de senaste 20 åren har blöjperioden blivit betydligt längre.
Idag finns blöjor som passar för barn upp till 30 kg.

År 1989 - blev barn blöjfria vid ca. 2 års ålder
År 2008 - blir barn blöjfria mellan 3-7 år, vilket kan bero på dagens torra engångsblöjor

Barn varken kan eller vill sluta med blöjor.
... med tygblöjor får du en skönare och kortare blöjperiod."

Nu får man kanske ta det med en liten nypa salt då det är uppenbart, iallafall för mej, att de vill sälja. De är ju trots allt ett företag och de brukar ju som sagt vilja tjäna pengar. Eller iallafall gå +-0.

För ett tag sen så köpte jag iallafall två tygblöjor från staysoft.se och en liten blöjpåse att ha använda blöjor i i skötväsan när man är på vift. Blöjpåsen blev jag jättenöjd med på en gång, men blöjorna var för små. Men hon som sytt dom är verkligen hur snäll som helst för jag fick två nya, + ett extra inlägg.




När jag fick syn på dem så tyckte jag att de såg jättekonstiga ut i formen, väldigt smala i grenen och höga därbak. Men de satt jättebra, kanske aningens stora i midjan, men dottern växer ju! Nu jag har iallafall testat dem ett par gånger och är hur nöjd som helst. Trodde aldrig att den smala grenen skulle hålla tätt för min dotters kiss, hon kan kissa masssor! Tror jag hade blöjan på i 2-3 timmar utan problem och det är gott om kiss i den när jag tog av den. Men jag skulle nog inte använda den när hon sover i.o.m att hon då rör sig på ett annat sätt, kisser rinner ju lixom inte rakt ner då och jag är rädd att den kommer läcka då. Men jag har inte testat, mycket möjligt att den klarar det.

Som nattblöja kan jag dock inte rekommendera den, har inte heller testat men kan säga nästan direkt att den kommer inte klara min dotters kiss. På natten kör vi ImseVimses AIO, men dubbla frottéinlägg. Men det extra inlägget som jag fick med från staysoft.se passar hur bra som helst i IV:s AIO på natten - det kan jag verkligen rekommendera den till!
Nu är det dags för BECK!
Gissa vem som säger: Han gick rakt in i betongväggen!

Såg att jag hade fått lite kommentarer, svar kommer imorgon jag hinner inte nu!
Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0