Student = urfattig!!! och arg

Jag tycker att studenter får sjukt lite pengar! Som den här månaden - efter räkningarna har jag helt tomt i kassa och Robban får betala all mat. Tycker det är hur fel som helst. Bara för att jag har valt att studera till något som jag verkligen vill jobba med så blir jag hela tiden straffad under min studietidmed att inte ha råd med mat?? Riksdagsledamoten Öskar Öhlom försökte leva på studiemedel i en vecka och det lyckades han inte med. Då var det bara en veckan, tänk på oss som har det så jämt!! Visst kan man jobba extra, och det har jag gjort tidigare men sen jag fick barn så vill jag inte det då jag känner att det tar för mycket av min tid med Elisia. OCH man ska inte behöva jobba extra, anser iallafall jag, då studietakten är satt till heltid.

Jag ska när jag har tid (i ett annat liv alltså) göra en budget med alla mina kostnader och utgå från konsumenterkets riktlinjer på vad mat, kläder m.m. kostar i månaden. Jämföra det med vad jag får varje månad - tro mej jag kommer gå back sjukt mycket! Den budgeten ska jag iallafall mejla till Herr Statsminister och nån Herr Utbildningsminister, och fråga om det är så här en student ska ha det?


Ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0