Let's Dance + SAAB

Vad besviken jag är...visserligen så inte George någon dansare men jag tål varken Elisabeth eller Carl-Jan, kan inte de åka ut snart??? Jag ringde t.o.m och röstade på George för att någon av de andra skulle åka ut...

Hmm, hade något smart jag skulle skriva med det har jag glömt bort....inte bra! Jag skyller på att jag knappt sov något inatt. Tror jag somnade vid två och vaknade straxt efter sex. Anledning - jag låg och hostade, inte kul. Inför natten har jag redan tagit en hosttablett mot resthosta, hjälper inte skit just nu då jag sitter och hostar...ska ta hostmedicin mot slemhosta också, kombinationen funkade ju iallafall fyra timmar inatt.

När man ser Let's Dance så är det ju som sagt en lååååånnnnggg paus mitt i bl.a. med nyheter, vilket jag såg. Nu är det en finanskris (har någon missat den?) och jag kan bli irriterad när folk vill att staten ska gå in och låna (ge) pengar till SAAB.

Enligt mej så kan ett privat bolag ALDRIG bli en statlig skyldighet! Visst är det skit att ett så stort företag kommer att gå i konkurs, men se sanningen - de har de redan gjort! För flera år sedan. Det är GM som har hållit SAAB vid liv och jag har full förståelse för att de inte vill det längre. Vem vill driva ett företag som går med förlust? Om jag inte kommer ihåg fel så skulle SAAB gå med en förlust på 3 miljader i Sverige, eller så var det vad de hade i skulder. Men det säger sej självt att det går inte att driva ett företag med de förlusterna/skulderna.

Problemet som de har är ju att bilarna är kvar i butiken och där driver de inte in några pengar. That's a fact! Drivs ett företag dåligt eller om de erbjuder dåliga produkter, eller bådeock så blir det konkurs i slutet. Så nu är det bara att bygga ut alla delar av landet utom Trollhättan då alla nu kommer flytta därifrån. Se det positvit då kanske det blir lite byggstarter runt om i landet? Önsketänkande I know.

Tror det var det jag skulle skriva men som jag hade glömt bort.

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Håller med! Nu borde det va Carl-Jan och Elistabet som åker ut de kommande 2 veckorna!

2009-02-21 @ 10:30:04
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0