Irriterad

Kom på en sak som hände ihelgen, svärmor var på besök. Oanmäld, vilket gjorde att jag och sambon inte hann med allt vi tänkt. Eller helt oanmäld var hon inte, men hon skickade ett sms till Robban och sa nu kommer jag och hälsar på, eller nåt. Det var inte så att hon ringde och kolla om vi hade tid först. Om jag nu har förstått saken rätt av Robban.

Vi ska ju som sagt flytta nästa helg och hon och hennes gubbe ska hjälpa till med städningen, vilket är jättesnällt. Nu till det jag irriterade mej på. Hon sitter och talar om för mej, att det är spisen som är jobbig att man måste dra fram den och så och att det finns medel man kan köpa och göra rent ugnen med. Som om jag inte redan visste det? Varför, varför sitta och berätta så självklara saker? De senaste åren har jag flyttat betydligt mer än henne och jag har flyttstädat förut. Jag vet vad som är jobbigt och jag kan städa!

Blir bara så irriterad på att hon ska berätta så självklara saker, det här är bara ett exempel.

Nu ska jag iallafall göra referenslistan.

Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0