Idétorka!! + politikåsikt

Läste som sagt ett blogginlägg för ett tag sen, det var en tjej som hade idétorka - hon visste inte vad hon skulle skriva och ville inte skriva om dagens outfit/mat. Det verkar ha smittat. Jag har absolut ingen aning om vad jag ska ska skriva. Då är jag endå en tjej med sjuk mycket åsikter!

Jo en sak. För några dagar sen läste jag på text-tv (ja det finns fortarande) att en gammal fånge från gutanamo har fått asyl i Sverige, varför undrar jag? Då finns det säkert de som säger: Ja men han måste ju också få bo någonstans där han känner sig trygg. Självklart det håller jag med om. Grejen är den att han hade först sökt asyl i Sverige men fick avslag. Då sökte han asyl i Albanien och fick asyl! Så varför ska då Sverige ge honom asyl efter det? Nu vill inte jag låta rasistisk eller så, men Sverige (och självklart andra delar av världen? befinner sej i lågkonjunktur, är det då rätt tillfälle att ta emot fler invandrare/flyktingar än nödvändigt? Vi har som sagt redan många arbetslösa och många fler varsel är på gång. Är det inte bättre att lägga resurser på att ordna sysselsättning till alla arbetslösa? Istället för att ta emot fler blivande arbetslösa?

Som sagt detta är endast min lilla åsikt i den stora världen.

Tror att Elisia kommer bli städerska när hon blir stor. Hon tycker det är hur kul som helst att gå runt och torka alla möjliga saker med disktrasa och nu sitter hon och leker med disksvampar (oanvända!). Tyvärr så är det säker övergående...

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Lär dig grammatik och använd slutparantes. Annars är det faktiskt synd om flyktingarna.

2009-02-21 @ 17:47:36
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0