Goddagens

Ja, dagen hittills har väl inte gått helt enligt planerna. Klockan 13 skulle jag har varit på studiebesök hos Specialpedagiska skolmyndigheten i Mellringe. 13.20 gick jag äntligen in genom rätt dörr. Först så åkte jag fel två gånger (trots karta och vägbeskrivning från eniro). Sen kom vi (jag och Viola som går samma kurs) fram till rätt område, tror vi parkerade nån minut över 13. Min tanke var då: Va skönt vi hinner nästan. Det gjorde vi inte. Det var inte det enklaste att hitta i det området. Vi var inne på Mellringeskolan och frågade om vägen och till slut så hittade vi. Det visade sej att vi hade gått runt den byggnaden vi skulle in i....

Fast på förmiddagen skötte vi oss exemplariskt! Vi fixade inför morgondagens seminarium. Vi har läst en bok om ADHD som vi ska redovisa muntligt. Boken hette: Kan de inte skärpa sig? och var hur bra som helst! Rekommenderad läsning till alla pedagoger.

Sen kom jag hem iallafall, efter att ha köpt mer panodil till Elisia, rumppiller. Det flytande går ju som sagt inte. Elisia är fortfarande sjuk, så idag har Robban vare hemma idag och kommer vara hemma imorgon också. Just nu för tillfället så känns hon väldigt pigg, men hon är inte så matglad, så helt frisk är hon inte. Så har hon sovit större delen av förmiddagen idag så det kan ju vara därför hon är lite piggare.



Så här snygga är vi iallafall idag och det märks att Robban har vare hemma med henne idag för hon har inga kläder på sej ;-)

Jag hade fått lite rolig post när jag kom hem idag - en bok!



Ni ser ju vad den heter och så. Tyckte det var lite kul när jag läste innehållsförteckningen - i den boken jag läste tidigare (det står längre upp för den som inte minns) så står det att pedagogen ska ge en elev med ADHD (eller annan koncentrationssvårighet) en ny uppgift innan eleven tappar koncentrationen. Man bl.a. korta uppgifter. I den här nya boken så är det bara korta kapitel. Så den är skriven så att alla kan läsa den - även de med koncentrationssvårigheter. Känns skönt med författare som tänker till. Jag själv tycker också om att läsa facklitteratur med korta kapitel, det känns som om man kommer mer framåt då.

Nu är det matlagningsdags, spagetti och köttfärssås till Robban (han lagar det själv) och fiskpinnar med potatis och vit sås till mej (vit sås låter bättre än stuvning, men det är det det är).

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag tycker att Elisia är utan kläder på de flesta korten.

2009-02-11 @ 18:45:22
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0