Det rinner...

...en massa snor ur min näsa. Elisia har äntligen blivit så bra att hon klarar av förskolan. Hon var där idag och det hade gått hur bra som helst, inte hostat någonting! Men då har hon självklart smittat ner mej, så nu är jag snorig och har hon i halsen, så typiskt!

Fia: Vet att man inte alltid hinner bara, men när man väl hinner är det kul och gått! Är riktigt sugen på kladdkaka just nu men det ärju lite sent nu...Kommer du ihåg när jag skulle baka bullar hos er i H-brottet? Det var någongång när vi fyllde. Kommer ihåg att du fick 'torka' (skura) bordet med svamp när det var dags att baka ut. Jag sa iallafall något i stil med att ska man inte dorka med disktrasa innan det blir dags för svampen?? Kan säga att nu får jag alltid 'torka' med svamp, och diskmedel. Helt sjuk hur snabbt barnmat fastnar på bordet...Visste redan att dina barn var sjuka! Jag ringde till mamma igår och försökte få barnvakt tills idag i.o.m att jag inte visste om Elisia fortfarande skulle vara sjuk eller inte men mamma var tydligen redan bokat! Men jag har bokat henne 2 helger på raken med start 27/2, så då får du vara hemma med dina barn ;-)

Madde: Om det bara var böcker skulle jag vara nöjd, det är sjuk mycket annan också! Jag plockade av bordet igår men nu ser det likadant ut igen.

Annars så har det varit en riktig bra dag, fick sova typ hela natten!!! vid halv tolv la vi över Elisia till oss för hon vaknade till, sen sov hon som en stock till klockan 7, vaknade inte en enda gång och ville ha nappen!! Inte vad jag och Robban kan komma på iallafall, så har hon behövt nappen har hon fixat det själv eller så har vi gjort det i sömnen. Utvilad var jag iallafall.

Sen bar det iväg till förskolan och skolan. Jag och Viola skrev klart vår exemenationsuppgift!! Trodde inte vi skulle bli klara idag, men gud vad skönt att vi blev det! Det enda som var kvar när vi gick var innehållsförteckning och referenslista, så referenslistan ska jag fixa imorgon. Direkt efter skolan bar det av till förskolan och hämta Elisia, och hon sov fortfarnade. Hon brukar annars bara sova nån timme när hon är där, men nu sov hon nästan 2½ timme, skulle gissa på att det är sviter från sjukan. Men det kändes så bra att hon faktiskt sov då hon behövde det! Annars så kan hon ju vakna rätt ofta när hon sover middag trots att hon är jättetrött.

Väl hemma igen så åt vi mellis och sen provade Elisia mina mössor, söt va?



Den här mössan har Sofia gjort åt mej, men den verkar passa på Elisia också. Inte stor någonstans vad jag kan se. Sen böt hon själv mössa till den andra



Men den var stor! Mössan är iallafall en julklapp från Robban, hade önskat mej en svart fleecemössa...Kanske inte riktigt rätt men den vämer iallafall. Blöjan kommer ifrån staysoft.se en helt okej dagblölja att ha hemma, men jag vet inte om jag skulle ta ut henne i den. Den känns nämligen lite smal i grenen. Sen var jag lite klantig och valde flanell till det lagret som är närmast huden har upptäckt att PruttenPluttan blir röd i rumpan av flanell, så det får väl bli förstereserv blöja. Kläderna kommer fårn www.villervalla.se förut så hade hon ett par svarta velourbyxor till, också de från Villervalla, smusten tillhör dock inte - de har tillkommit under dagen.

Kvällen har annars gått åt till att laga mat, äta mat, diska och plocka undan. Jag har försökt att plocka undan så mycket som möjligt på golvet, tänkte ha en riktig städdag imorgon. Visserligen så ska vi flytta nästa helg men det känns som att om jag städar ordentligt nu så blir det lite mindre städ då. Då kanske det räcker med att torka av kaklet och inte skura det (som jag förmodligen får göra imorgon) fast jag får väl se hur mycket som blir gjort. Kanske jag fastnar framför datorn? Inte helt osannolikt, jag ska iallafall fixe referenslistan först.

Ibland blir jag tokig på blogg.se jag försöker ha bara bilderna centrerade men det är typ omöjligt så då får jag väl allt i mitten.

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Emma

Naww sötnos =)

2009-02-19 @ 10:36:53
URL: http://enligtemma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0