Bästa dammtrasan!

Var på ICA idag och handlade lite. Köpte då även dammtrasor/dukar - trots att det var en del av Robbans månadens uppdrag - men jag hittade ett gäng som jag tyckte verkade så bra. Det var fyra stycken microfiberdukar. En för möbler, en för fönster och spelgar, en för kök och badrum och en universial.



De kostade bara 40.- på ICA Maxi vid Eurostop i Örebro. Nu har jag bara testat en för möbler, den vara rosa dessutom, hur bra som helst! När jag har dammat tidigare så har jag gjort det med disktrasa, vilket tar sjukt lång tid. Först får man blöta den, vrida ur, torka och sen blöta igen osv...

Nu var det bara att torka direkt! När det var full gick man ut på balkongen och skakade bort dammet, det fladdrade heller inte runt en massa damm inne som det kan göra med dammvippa utan den sög verkligen åt sej allt! Att jag inte köpt dem tidigare. Hmm, misstänker att det är lite tantvaring på detta inlägg, men de är verkligen bra! Kan varmt rekommendera dem! Icas egna märke var det. En annan fördel är att dessa trasor går bra att tvätta i maskin, en disktrasa får man ju slänga så fort man har dammat med den iom att det är typ omöjligt att skölja bort att damm som fastnar - de är med andra ord bättre för miljön! och det gillar vi :-)

Fick lite städhjälp också :-)

Fick lite städhjälp också :-). Det har även kommit till min kännedom att universialduken kan man också ha som inlägg i någon blöja om man inte hittar nåt bättre att göra med den. Microfiber suger kiss hur bra som helst!

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Dom där har jag med :-D

2009-02-25 @ 21:49:31
URL: http://rullgardinsflikkan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0