Trötter

Så då tar jag vid där jag slutade sist. Jag fick inte Elisia att kissa på pottan, däremot sa hon till om att hon ville ha blöja. Det fick hon, och hon fick ha den länge! Den var helt dyngsur när jag tog av henne...Hon har för övrigt sovit själv två hela nätter i rad utan att vaknar nåt. Det tokiga är bara att idag (lördag) vaknade hon 6.30 och igår väckte jag henne 7.40, varför är det så? Så idag är jag jättetrött och hade verkligen behövt sova middag.

Annars så har helgen hittills börjat bra, slappiskväll igår med chips och dipp och idag har jag och Elisia varit hos Sofia och bakat pepparkakor. Jag har mest ätit deg, och Elisia hann med lite bus med kusinerna. Just nu sitter hon som ett plåster på mej och tittar på Lotta, hon somnade när vi åkte hem men självklart vaknade hon när jag lyfte ur henne ur bilen så nu är hon trött. Man kan ju hoppas på att det blir en tidig kväll då, som sagt hoppas!

Hann ju inte skriva allt det jag hade tänkt sist, så det gör jag nu. (sådana här fina "bryggor" vill min handledare ha i uppsatsen).

Förra lördagen var jag och Elisia på 60-årsfest. Det var min fasters man som fyllde år. Av mej och mina syskon fick han ett kartong med vitlöksdippar från McDonalds. Han blev jätteglad! Det var den enda presenten som han jublade över, även om han blev glad för det andra också.



Eftersom att det var fest hade Elisia nya kläder (eller är det för att jag tycker det är kul med nya kläder?) Tröja och kjol från meandi, superfina tycker jag. Tomten har även handlat åt henne där.

Sen har jag börjat köpa Kråkeböcker till Elisia.



Behöver jag säga att hon tycker om dem?

Nu ska jag sticka på min tunika så den blir klar!

Ordbajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0