Pulkaåk utan blöja

Ja då var det jul igen men eftersom att vi firade julen här igår så kan vi idag bara ta det lugnt. Det enda vi ska göra idag är att titta på Kalle och därefter åka till Hallsberg och äta mat med svärgubben och hans tant om jag har förstått det hela rätt.

Igår då, julhandla mat, massor med folk trots att jag tyckte vi var tidiga (straxt efter 10 var vi på Maxi) sen hem, jag lagade potatisgratäng och skalade potatis, sen ansåg jag att jag hade gjort mitt i köket. Jag är ju inte den som äter av all mat och därför har jag inte sett det nödvändigt att lära mej laga mat, så Robban fick fixa resten av maten. Det blev en hel del kva som om du är hungrig är det bara att komma hit. Efter min ansträngning i köket gick jag ut och gick med Elisia så hon fick sova. Det var jobbigt!!! Sen gjorde jag iallafall inte så mycket mer, åt mej mätt, sa till tomten när han skulle komma, öppnade lite paket och försökte sen få Elisia i säng - det tog ett tag.

För en gångs skull lyckades jag även föreviga en del av kvällen på bild :-)



Mätta pojkar :-)



Tomten har kommit!! I brist på kläder fick han låna Robbans morgonrock för att inte frysa...



Efter ett par paket fick tomten lite assistans av Elisia som mer än gärna kröp in under granen och hämtade paket och gav till tomten så han fick läsa :-) Glad blev hon när hon äntligen fick sin BobbyCar så nu kanske hon inte brehöver låna andras så fort man kommer till någon som har en.



I söndags var vi hemma hos mina päron och då fick vi också lite paket, bl a tre stolar så nu har vi både nya stolar och ett nytt bord. Eftersom att han den där jag bor med inte hade fixat någon julklapp till mej så "tar" jag bordet och en stol som julklapp till mej :-)

Idag då så har jag och Elisia varit ute och åkt pulka - att få på henne en blöja när vi skulle ut var omöjligt, att kissa på potten innan var däremot fullt möjligt så det gjorde hon. Sen fick hon stränga order om att hon inte fick kissa på sej för hon hade ingen blöja på - och det klarade hon!! Bilder från pulkaåket får ni klara er utanför jag lyckades inte få med mej kameran ut.

Nu sitter vi och tittar på Astrids Jul äter godis och pepparkakor och bara slappar!!

Madde: Den som tror att 2-åringar inte har någon talan kan inte vara alltför smart...Försökte få på Elisia blöja innan vi skulle ut å åka pulka idag - det var omöjligt!! Sen är bebisar visst söta!!

GOD JUL!!

Ordbajs.

Kommentarer
Postat av: Madde

Okej då din Elisia ville kanske åka pulka... men jag står fast vid vad jag tycker om nykläckta ungar.

2009-12-25 @ 09:57:17
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0