Trött och skrytig!!!

Ingen blogg igår, var för trött och jag är INTE piggare idag. Elisia som skitdåligt natten tills idag. För det första så totalvägrade hon att äta på eftermiddagen och kvällen, troligtvis en tand som spökar, sen så vaknade hon först en massa gånger på kvällen, men somnade om. Sen vaknade hon vi 23 och somnade inte om!! Vid 23.30 gick vi upp så hon fick äta lite, eller jag gick och hämtade en fruktpuré som hon åt i sängen, trots det ville hon inte somna om. Gissar på att hon somnade vi 1 eller nåt. Sen har hon vaknat typ en gång i timmen.

Klockan 6 var det dags för mej att gå upp. Jag är glad över att jag la mej sjukt tidigt igår så att jag fick sova lite iallafall, sen har jag en superbra handledare på praktiken. Hon har nämligen en lååångt hål efter lunch där hon planerar och det behövde jag inte vara med på. Räknar man in lunchen så var min "rast" 2 h och 50 min - jag gick hem, åt och sov. Fast jag blev inte piggare för det. Det kändes som om jag hade fått en fet smäll i huvudet (inte för att jag vet hur det känns).

Igår sa min handledare en sak som fick mej att sväva på moln. Det är så att många lärare vidarutbildar sej på lärarlyftet, så trots besparingar så kan det dyka upp nån liten tjänst, på kanske 20-50%. Hon frågade om jag var intreserad utifall det skulle dyka upp nåt i höst. Mitt svar var: Ring så kommer jag!!! Blev hur glad som helst, kan man få bättre beröm?? Hon och en till som har hand om skolår 5 hade pratat om det och de skulle jättegärna vilja jobba med mej. Självklart får jag söka tjänsten som alla andra, men hon skulle ringa till mej och säga att nu är det dags att söka och prata med de som besämmer vem som får tjänsten. Det känns så kul att gå dit när jag vet att de tycker jag gör ett bra jobb!!

Jo angående Snubben så har Robban och en till pratat med honom. Genom att han sagt som han sa till mej var tydligen för att visa vilken bra tjej jag tyckte jag var. Finns väl kanske bättre sätt att säga det på än: "Om Robban inte fanns så skulle jag stöta på dej/vara intreserad av dej". Nu hade han druckit lite alkohol och det är väl inte alla som formulerar sej bättre av det, så visst jag kan förstå att han formulerar sej lite tokigt. Men att han säger det 3-4 gånger tycker jag är lite extremt. Jag var nykter jag förstod vad han sa, jag fattar bara inte hur man kan säga så, det är som bäddat för missuppfattningar.

//Stina

Kommentarer
Postat av: Madde

Då kanske barn nummer två kan komma i mars 2012 för min del. Får jag bara barn nummer ett så är tvåan inge problem.

2009-04-22 @ 09:38:25
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0