Stavfel

Idag för första gången så läste jag Magdalena Graafs blogg, tidigare läste jag Hannah Graafs blogg på mama.se men nu har båda börjat blogga på bloggfamiljen.se. Jag skulle då vara lite snäll och trevlig (läs jävligt nyfiken) och kommentera Magdalenas inlägg, då hon skrev riktigt kul (och det förtjänar alltid feedback) och så är jag som sagt nyfiken på vad hon jobbar med. Jag skriver en kommenterar och klickar iväg den - sen läser jag den igen. Massor med stavfel!! Jag själv kan ibland bli ritkigt irriterad på andra när de stavar helt koko och jag kan tycka att det kan vara lite småjobbigt att läsa. Ett fel eller två är ju inga problem och inget jag hade skämts över, men nu var det jättemånga (ord som man förstärker med jätte är för övrigt ett ord), det tycker jag är pinsamt!! och det hade jag tyckt oavsett vem jag hade skrivit kommentaren till.

Visst kan jag hitta stavfel i min egen blogg, men upptäcker jag det så ändrar jag. Men i en kommentar så går det ju inte...Så idag har jag Stina, blivande lärare, stavat fel. Jag erkänner...

Stavfelen jag gjorde var:

nr =när
putfit = outfit
tyvär = tyvärr
ståri i = står i

Slarvfel som har blivit då jag har slarvat med fingrarna över tangenterna men det är ju fortfarande fel...

Blir lite full i skratt nu när jag själv läser vad jag har skrivit, fast inte p.g.a slarvfel. Utan för att jag läste en text nyss (en av de jag ska läsa!!!) där stod det att lärare ofta pratar ur ett bristperspektiv. Exempelvis att på utvecklingssamtal säga "inte ett enda fel" istället för "alla rätt", "bara ett fel" istället för "nästan alla rätt" o.s.v och nu har jag själv suttit och radat upp mina fel. Usch! Skärpning på mej! :-)

//Stina

Kommentarer
Postat av: fia

tyckte den texten var väldigt bra "inte ett enda fel"

2009-04-08 @ 20:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0