Påskhelgen som gått

Påskafton:

Jag tränade. Vi åkte till mina päron och åt middag. Mamma hade misslyckats med potatisgratängen - min blir mycket godare så nästa gång gör jag den. Åt inte alls mycket godis.

Sen åkte vi till Henke och Simone och där var även Henkes föräldrar. Man märkte väldigt tydligt att de är sugna på barnbarn, så fort Elisia kom i närheten av nån av dem så pratade de alltid med henne och om de fick så lyfte de upp henne. Visst det är det många som gör med småbarn men de gjorde det väldigt mycket, mer än vad mina föräldrar och svärmor gör. Tycker lite synd om Simone, tjejen är 21 och vill inte ha barn än. När jag var 21 vet jag inte om jag skulle tycka det var så kul med svärföräldrar som vill ha barnbarn.

Vi åkte därifrån vid halv 11 och Elisia var fortfarande vaken, trots att hon dansat hur mycket som helst under kvällen, och lek med Alexander, en fyraåring som hade med sej en massa bilar som var roliga att leka med! Alexander och jag lekte och en massa tittut och så kittlade jag honom! Åt inget godis där.

På hemvägen trodde både jag och Robban att Elisia skulle somna, det tar ca 10 min att åka hem, men hon var vaken så när vi kom hem var det bara att läsa saga och natta henne - sen sov hon.

Påskdagen:

Lugn förmiddag, jag och Elisia sov middag, men efter att vi sovit i två timmar så kom det in en STOR humla så snabbt som fan lyfte jag upp Elisia och sprang in i Robbans och mitt sovrum så fortsatte vi att sova där och Robban fick ta hand om humlan.

Sen på eftermiddagen åkte vi till svärmor och hennes gubbe. De är trevliga men jobbiga. De kör skämt som de kör 100 gånger varje gång när man är där och till slut så är det inte kul längre. En sak om de skämtar med/om varandra det skiter jag i men det är inte så kul när de för 1000:onde gången skämtar om mina matvanor.

Sen kan jag bli sjukt irriterad på svärmor. Jag tappade bort en av Elisias nappar och frågade då de andra om nån hade sett den. Det hade ingen. Jag säger då, ok men den kommer fram när den kommer fram. Det känns som att det är ingen större fara att en napp försvinner när man har två till med sej. Men det tyckte inte hon. Hon gick och leta överallt, frågade mej om Elisia hade haft den när hon lekte vid leksakslådan och jag säger, nej där hade hon den inte det är jag helt säker på. Men tydligen så verkar hon inte tro på mej utan vänder upp och ner på lådan och letar igenom den. Hon hittar den såklart inte eftersom att Elisia inte ens hade nappen där, sen säger hon iallafall: jaja, den kommer väl fram förr eller senare det är ju bara en napp. Då jag och Robban redan sagt det ett par gånger var klart och tydligt så att hon hört det, vi har också sagt att hon kan sluta leta för den kommer som sagt fram förr eller senare. Varför kan hon inte lyssna på vad jag säger? Nu kan just det här låta rätt banalt, men likande situationer uppkommer varje gång vi träffar henne. Det är alltid lika skönt att åka därifrån, låter kanske elakt men det är sant.

Kvällen avslutades i lugn och ro hemma, tyvärr utan sex får hoppas på bättre utdelning ikväll.

Annandagen:

Hittills lugnt, jag fick sovmorgon men kunde såklart inte sova. Vaknade vid minsta lilla pip från Elisia trots att Robban hade lagt sej hos henne under natten. Fast jag är ändå mer utvilad än vanligt, det måste ta oerhört mycket på mina krafter att hjälpa Elisia med nappen de 2-3 gånger hon brukar vakna till. Sen var det väldigt skönt att ha sängen för sej själv :-)

På förmiddagen gick jag och Elisia och handlade, självklart hade jag klätt på mej för mycket och svettades då utav bara den. Elisia totalvägrade lunch och nu sover hon middag och jag sitter här. Tanken är att jag ska planera de lektionerna jag ska ha de kommande veckorna...Ska kanske ta tag i det nu? Måste bara läsa lite bloggar först.

//Stina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0