Kyckling i ugn

Måste säga att jag gjorde sjukt god mat idag!!

Gjorde så här:

Redan igår så tinade jag kyklingfiléer, när de tinat så kryddade jag dem med:

Olivolja
Vitlök/örterkrydda
Pommeskrydda
Vitlökspulver
Salt
Svartpappar

Mängden är lite svår att säga för jag häller lixom bara i. Först ner med kycklingen i en påse, sen på med olivolja, och sen alla kryddor. Men jag har i mest av vitlök/örterkryddan och minst av svartpeppar, så det står i 'storleksordning' men exakt hur mycket vet jag inte, men man kan ha i mycket.

Sen ner med allt i en lergryta och sen in i ugnen, kanske 30-40 min? på 200° de sista 10 minuter körde jag utan lock för jag gillar inte när kycklingen är 'blöt'. Med hjälp av oljan och kryddorna som jag haft i lergrytan gör jag en sås. Det är bara att blanda med lätt kräm fräsh (kan inte stava till det) och låta det koka upp. Vi åt det med ris. Hur gott som helst! Men det kan bli en del gaser. Har tyvärr ingen bild heller.

Nu ska jag sova, har ont i huvudet, *suck*, blir nog en alvedon innan....

//Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0