Handelsbolag, ingen VD behövs

Nu kan jag bocka av en massa mer saker, eller kanske inte massa men det känns som att en hel del har blivit gjort. Detta ska göras:

Hitta laddaren till kameran - har jag fortfarande inte gjort, men jag har letat!!!!
√ Tvätta - en maskin, blir mer imorgon, totalt 8 maskiner idag, varav 5 i tvättstugan. Tyvärr är inte tvättkorgen tom...men nu är det så lite kvar så det känns som att det får vara.
√ Gå till Almbyskolan och hämta en religionsbok (det måste hinnas med) - KLART!!!
Sätta in bilder i Elisias fotoalbum (måste göras när Elisia sover) - blev inte gjort för jag sov middag själv :-)
√ Dammsuga - köket och sovrummet, de rummen är även moppade och dammade, resten av lägenheten hoppas jag på att hinna med imorgon. Hela lägenheten är städad!! Datmmsuget, mappat, dammat - badrummet är städat!! Helt underbart :-). Jag älskar att ha det städat men jag hatar att städa. När jag blir stor och har ett riktigt jobb ska jag ha städhjälp, kosta vad det vill.
√ Röja up i köket (det behövs visserligen jämt...) - flera gånger men det ser likadant ut igen...Uppröjt ett par gånger idag, sista gången var det Henke som röjde upp Elisias leksaker innan vi skulle äta. Han får gärna komma hit oftare.

Nu sitter och jag här, borde väl egentligen vara social med tanke på att vi har folk här. Robban (fast han kanske inte räknas? han bor ju här...), Dennis, Simone, Henke och Allansson. Men det verkar inte som om nån störs av att jag sitter här. Nu är det inte så att jag är helt asocial utan jag fick ett uppdrag som innebar att jag var tvungen att sätta på datorn.

Det kom upp en diskussion om olika bolagsformer, då Allansson har starat företag med Mackan (som inte är här), de har startat ett handelsbolag och Henke påstår att man måste ha en VD, Dennis säger att man inte behöver det. Så jag har googlat lite, och hittar ingenstans att ett handelsbolag måste ha nån VD. Var inne på nutek.se och tittar man under handelsbolag så står det ingenstans om att man måste ha en VD, VD nämns överhuvudtaget inte. Går jag däremot in och tittar på Aktiebolag så står det nästan längst upp att man ska ha en VD. Det tolkar vi som att handelsbolag inte behöver ha nån VD.

Sen är jag inte helt asocial när jag sitter här heller för jag är så duktigt och kan skriva utan att titta på tangentbordet, om det inte är nåt konstigt ord.

//Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0